Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Δομή Διεύθυνσης Οικονομικού του ΕΟΠΥΥ

Η Διεύθυνση Οικονομικού του οργανισμού μας ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων του ΕΟΠΥΥ και αποτελείται από τα εξής Τμήματα:

 

  • Τμήμα Προϋπολογισμού
  • Τμήμα Λογιστηρίου
  • Τμήμα Μισθοδοσίας
  • Τμήμα Εσόδων
  • Τμήμα Συλλογής, Επεξεργασίας και Τεκμηρίωσης Οικονομικών Στοιχείων
  • Τμήμα Διαχείρισης Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας & Τεχνικής Υποστήριξης

 

Οι κύριες αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Οικονομικών, οι οποίες δόθηκαν με την υπ’ αριθμ. οικ.34173/29-09-2014 Απόφαση Προέδρου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., είναι οι παρακάτω:

Για το τμήμα Προϋπολογισμού:

 

  • Η μέριμνα της κατάρτισης και εκτέλεσης του ετήσιου προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ καθώς και η παρακολούθηση της έγκρισης και της εκτέλεσής του.
  • Η επιμέλεια για την κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού και τη χορήγηση συμπληρωματικών στις Περιφερειακές Δ/νσεις του Οργανισμού.
  • Η παροχή πιστώσεων ή και η ανάκληση αυτών με επιτροπικά εντάλματα και οι εντολές μεταφοράς αντίστοιχων χρηματικών ποσών, όπου απαιτείται.
  • Η παροχή πληροφοριών όσον αφορά την πορεία και τα υπόλοιπα των πιστώσεων σε δημόσιες ή άλλες αρχές και οργανισμούς του κράτους και η χορήγηση των απαραίτητων στοιχείων για τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί/ανακληθεί.
  • Η έκδοση, κατόπιν εντολής της αρμόδιας για τη δαπάνη Υπηρεσίας και σχετικής Απόφασης του διατάκτη κατά νόμο, των Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης και των Ανακλητικών Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης με αντίστοιχη δέσμευση των σχετικών πιστώσεων από τον προϋπολογισμό και αντίστοιχη ενημέρωση του Μητρώου Δεσμεύσεων, μετά από έγκριση του Προϊσταμένου Διεύθυνσης.
  • Η μέριμνα για την ανάρτηση στο πρόγραμμα ‘’ΔΙΑΥΓΕΙΑ’’ των πράξεων που εκδίδει το Τμήμα Προϋπολογισμού, σε συνεργασία με την Ομάδα Διαχείρισης Έργου Διαύγειας του Οργανισμού.

 

Για το τμήμα Λογιστηρίου:

 

  • Η επιμέλεια της οργάνωσης και του συντονισμού των λογιστικών υπηρεσιών του Οργανισμού, η υποβολή πρότασης για τη τροποποίηση και συμπλήρωσης, όπου και όταν απαιτείται, του Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ και η σύνταξη του ισολογισμού και απολογισμού του ΕΟΠΥΥ.
  • Η παροχή οδηγιών για την εφαρμογή διατάξεων λογιστικού περιεχομένου.
  • Η παρακολούθηση και συμφωνία των Τραπεζικών Λογ/σμών του Οργανισμού.
  • Η εκκαθάριση και πληρωμή λειτουργικών εξόδων της Κεντρικής Υπηρεσίας, εκτός έδρας αποζημιώσεων και εξόδων κίνησης των υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας.
  • Η έκδοση ενταλμάτων παρόχων που υπόκεινται σε clawback και rebate και οι συμψηφιστικές ή μη εγγραφές.
  • Η έκδοση ενταλμάτων μισθοδοσίας.
  • Έκδοση ενταλμάτων πληρωμών προς Ευρωπαϊκούς φορείς για χορηγηθείσες παροχές ασθενείας σε είδος σε ασφαλισμένους Ελληνικών φορέων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ενιαίου Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και Ελβετίας.
  • Η επιμέλεια και υποβολή δήλωσης περιοδικών και οριστικών δηλώσεων απόδοσης φόρων, τελών χαρτοσήμου κατά την προμήθεια κάθε είδους αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή αμοιβών των συμβεβλημένων παρόχων και η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων πελατών/προμηθευτών.

 

Για το τμήμα Μισθοδοσίας:

 

  • Η υλοποίηση της μισθολογικής εξέλιξης και η καταβολή επιδομάτων του τακτικού προσωπικού. Η καταβολή αμοιβών στο απασχολούμενο με σύμβαση έργου προσωπικό. Η επιμέλεια απόδοσης των εισφορών προς ασφαλιστικά Ταμεία και των κρατήσεων φόρου και χαρτοσήμου του προσωπικού.
  • Η εκκαθάριση των αποδοχών όλου του προσωπικού και των πάσης φύσεως αποζημιώσεων αυτού.
  • Η επιμέλεια και υποβολή δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών και ελευθέρων επαγγελματιών (περιοδικές και οριστικές) και η χορήγηση βεβαιώσεων σχετικών με ασφαλιστικές κρατήσεις και συνταξιοδοτικής χρήσεως.
  • Η μέριμνα για την είσπραξη από το προσωπικό επιδικασθεισών δαπανών, καθώς και πάσης φύσεως υποχρεώσεων αυτού προς τον Οργανισμό.
  • Η εξαγορά προϋπηρεσιών του προσωπικού.
  • Η εισήγηση στο ΔΣ για τη χορήγηση δανείων σε υπαλλήλους του Οργανισμού, η κατάρτιση των δανειακών συμβάσεων, η παρακολούθηση της τακτικής καταβολής των τοκοχρεωλυτικών δόσεων, η παρακράτηση δανείων που έχουν χορηγηθεί σε υπαλλήλους και ο υπολογισμός και απόδοση εφάπαξ χρηματικού βοηθήματος σε υπαλλήλους του Οργανισμού.

 

Για το τμήμα Εσόδων:

 

  • Ο χειρισμός θεμάτων και η υποβολή προτάσεων σχετικά με τη βεβαίωση και την είσπραξη εσόδων του ΕΟΠΥΥ.
  • Η παρακολούθηση της κανονικής είσπραξης από τον Κρατικό προϋπολογισμό της ετήσιας επιχορήγησης, καθώς επίσης και των λοιπών πόρων του ΕΟΠΥΥ και η αποστολή εγγράφων αρμοδίως για την είσπραξη των οφειλόμενων ποσών.
  • Η παρακολούθηση των πληρωμών από Ευρωπαϊκούς φορείς, η τήρηση των απαιτούμενων στοιχείων και η προώθησή τους στη Διεύθυνση Διεθνών Ασφαλιστικών Σχέσεων για την υποβολή εισηγήσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η παρακολούθηση των πληρωμών των προστίμων και των εν γένει χρηματικών διοικητικών προστίμων καθώς και της είσπραξης της δικαστικής δαπάνης . Μέριμνα για την εκτέλεση των δικαστικών αποφάσεων.
  • Η βεβαίωση-καταλογισμός και η είσπραξη των rebate & claw back των παρόχων υγείας.
  • Η έκδοση βεβαίωσης είσπραξης οφειλών.

 

Για το τμήμα Συλλογής, Επεξεργασίας & Τεκμηρίωσης Οικονομικών Στοιχείων:

 

  • Επιμέλεια της προετοιμασίας, συλλογής και ελέγχου της πληρότητας και ορθότητας των οικονομικών στοιχείων.
  • Κατάρτιση και υποβολή των προβλεπόμενων αναφορών που απορρέουν από τη λειτουργία του μητρώου δεσμεύσεων αναφορικά με τις απλήρωτες και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Οργανισμού και των λοιπών δημοσιονομικών αναφορών προς τους εποπτικούς φορείς του ΕΟΠΥΥ και την ΕΛΣΤΑΤ.
  • Σύνταξη μελετών, αναλύσεων και υποβολή προτάσεων με σκοπό την τήρηση των προϋπολογισθέντων μεγεθών του Οργανισμού.
  • Παρακολούθηση κλειστών προϋπολογισμών ανά κατηγορία παρόχων.

 

Για το τμήμα Διαχείρισης Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας και Τεχνικής Υποστήριξης:

 

  • Η μέριμνα για την αγορά, πώληση, μίσθωση και εκμίσθωση ακινήτων, η μελέτη, κατασκευή, επέκταση, διαρρύθμιση των κτιριακών χώρων και εγκαταστάσεων των υπηρεσιών του Οργανισμού, η μέριμνα για τη συντήρηση και τις εν γένει λειτουργικές ανάγκες του Οργανισμού, η διενέργεια αυτοψιών, η σύνταξη εκθέσεων πραγματογνωμοσύνης ακινήτων και ο σχεδιασμός μακροπρόθεσμης στρατηγικής επενδύσεων σε ακίνητα.
  • Η τήρηση μητρώου ακινήτων του Οργανισμού και μητρώου εγκαταστάσεων και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
  • Η κατάρτιση του ετήσιου προγράμματος για την κάλυψη αναγκών σε μεταφορικά μέσα και οι διαδικασίες για την αγορά, επισκευή, συντήρηση και κίνηση των μεταφορικών μέσων του ΕΟΠΥΥ.
  • Η μέριμνα για τη φύλαξη και ασφάλεια των κτιριακών χώρων και εγκαταστάσεων του Οργανισμού.
  • Η μέριμνα για τη σύνταξη και υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (κινητής και ακίνητης περιουσίας) του Οργανισμού.
  • Η τήρηση των διαδικασιών αγοράς και παρακολούθησης μετοχών και χρεογράφων του ΕΟΠΥΥ, καθώς και είσπραξης των μερισμάτων.

 

Δράσεις που υλοποιούνται:

Οι κυριότερες δράσεις της Διεύθυνση Οικονομικών είναι εξής: Η κατάρτιση του προϋπολογισμού, απολογισμού, η μέριμνα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, ο προγραμματισμός και η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των περιφερειακών υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ. Η μέριμνα για την επεξεργασία και την αποστολή των οικονομικών στοιχείων του Οργανισμού στις αρμόδιες υπηρεσίες των εποπτευόντων Υπουργείων καθώς και την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Η φροντίδα για την ανάληψη και εκκαθάριση δαπανών, την άσκηση της ταμειακής διαχείρισης του Οργανισμού και την είσπραξη των εσόδων του. Η ευθύνη για την κατάρτιση και εκτέλεση του ετήσιου προγράμματος προμηθειών και εφοδιασμού όλου του Οργανισμού με πάσης φύσεως εξοπλισμό, υλικά και έντυπα. Η προετοιμασία των μισθοδοτικών καταστάσεων του πάσης φύσεως απασχολούμενου στον ΕΟΠΥΥ προσωπικού. Τέλος η Δ/νση είναι υπεύθυνη για τη διαμόρφωση και εκτέλεση των ετησίων προγραμμάτων στέγασης, καθώς και την επίβλεψη των έργων στέγασης και της τήρησης των απαραίτητων διαδικασιών για την έγκαιρη και σύμφωνα με τον προϋπολογισμό και τις προδιαγραφές εκτέλεσή τους.

Δομή Διεύθυνσης Οικονομικού του ΕΟΠΥΥ

Η Διεύθυνση Οικονομικού του οργανισμού μας ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων του ΕΟΠΥΥ και αποτελείται από τα εξής Τμήματα:

  • Τμήμα Προϋπολογισμού
  • Τμήμα Λογιστηρίου
  • Τμήμα Μισθοδοσίας
  • Τμήμα Εσόδων
  • Τμήμα Συλλογής, Επεξεργασίας και Τεκμηρίωσης Οικονομικών Στοιχείων
  • Τμήμα Διαχείρισης Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας & Τεχνικής Υποστήριξης


Οι κύριες αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Οικονομικών, οι οποίες δόθηκαν με την υπ’ αριθμ. οικ.34173/29-09-2014 Απόφαση Προέδρου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., είναι οι παρακάτω:

Για το τμήμα Προϋπολογισμού:

  1. Η μέριμνα της κατάρτισης και εκτέλεσης του ετήσιου προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ καθώς και η παρακολούθηση της έγκρισης και της εκτέλεσής του.
  2. Η επιμέλεια για την κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού και τη χορήγηση συμπληρωματικών στις Περιφερειακές Δ/νσεις του Οργανισμού.
  3. Η παροχή πιστώσεων ή και η ανάκληση αυτών με επιτροπικά εντάλματα και οι εντολές μεταφοράς αντίστοιχων χρηματικών ποσών, όπου απαιτείται.
  4. Η παροχή πληροφοριών όσον αφορά την πορεία και τα υπόλοιπα των πιστώσεων σε δημόσιες ή άλλες αρχές και οργανισμούς του κράτους και η χορήγηση των απαραίτητων στοιχείων για τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί/ανακληθεί.
  5. Η έκδοση, κατόπιν εντολής της αρμόδιας για τη δαπάνη Υπηρεσίας και σχετικής Απόφασης του διατάκτη κατά νόμο, των Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης και των Ανακλητικών Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης με αντίστοιχη δέσμευση των σχετικών πιστώσεων από τον προϋπολογισμό και αντίστοιχη ενημέρωση του Μητρώου Δεσμεύσεων, μετά από έγκριση του Προϊσταμένου Διεύθυνσης.
  6. Η μέριμνα για την ανάρτηση στο πρόγραμμα ‘’ΔΙΑΥΓΕΙΑ’’ των πράξεων που εκδίδει το Τμήμα Προϋπολογισμού, σε συνεργασία με την Ομάδα Διαχείρισης Έργου Διαύγειας του Οργανισμού.


Για το τμήμα Λογιστηρίου:

  • Η επιμέλεια της οργάνωσης και του συντονισμού των λογιστικών υπηρεσιών του Οργανισμού, η υποβολή πρότασης για τη τροποποίηση και συμπλήρωσης, όπου και όταν απαιτείται, του Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ και η σύνταξη του ισολογισμού και απολογισμού του ΕΟΠΥΥ.
  • Η παροχή οδηγιών για την εφαρμογή διατάξεων λογιστικού περιεχομένου.
  • Η παρακολούθηση και συμφωνία των Τραπεζικών Λογ/σμών του Οργανισμού.
  • Η εκκαθάριση και πληρωμή λειτουργικών εξόδων της Κεντρικής Υπηρεσίας, εκτός έδρας αποζημιώσεων και εξόδων κίνησης των υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας.
  • Η έκδοση ενταλμάτων παρόχων που υπόκεινται σε clawback και rebate και οι συμψηφιστικές ή μη εγγραφές.
  • Η έκδοση ενταλμάτων μισθοδοσίας.
  • Έκδοση ενταλμάτων πληρωμών προς Ευρωπαϊκούς φορείς για χορηγηθείσες παροχές ασθενείας σε είδος σε ασφαλισμένους Ελληνικών φορέων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ενιαίου Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και Ελβετίας.
  • Η επιμέλεια και υποβολή δήλωσης περιοδικών και οριστικών δηλώσεων απόδοσης φόρων, τελών χαρτοσήμου κατά την προμήθεια κάθε είδους αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή αμοιβών των συμβεβλημένων παρόχων και η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων πελατών/προμηθευτών.